Sunday, 11 June 2017

Kebaikan dan siapa yang memerlukan sustained Release Vita-C Plus Shaklee.

Assalamualaikum w.b.t

Macam-macam jenis vitamin C sekarang ni. Ada yang ditelan, dihisap dan ad a juga yang disuntik. Semua orang ada hak untuk memilih. Saya nasihatkan sebelum membuat keputusan demi kesihatan dan kecantikan kita, eloklah kita kaji dulu latar belakang vitamin C tu.

Jom kita kenal vitamin C yang dikeluarkan oleh Shaklee. Iaitu Sustained Release Vita-C Plus.

BAGAIMANA SR VITA-C PLUS SHAKLEE BERBEZA DENGAN VITAMIN C YANG LAIN?

1.Vita-C SR diperbuat dari sumber semulajadi iaitu daripada Ekstrak Jagung. Ini bermakna, ia selamat diambil oleh pesakit gastrik. Vitamin C di pasaran biasanya menggunakan buah-buahan citrus yang masam dan lebih berasid, ini boleh menyebabkan gastrik bertambah teruk.

2. Vita-C SR berkepekatan tinggi iaitu 1 tablet membekalkan 500mg Vitamin C. Ia umpama memakan 7.5 biji buah Oren tau.

3. Ia juga ditambah dengan 120mg Citrus Bioflavonoids Complex yang merupakan bestfriend Vitamin C. Gabungan dua-dua ni akan meningkatkan fungsi dan keberkesanan Vitamin C. So sebelum beli Vitamin C di pasaran, check dulu tau :D, tapi kalau susah-susah order je Vita-C SR Shaklee ni dengan saya.  😊

4. Ada Sistem Pelepasan Berperingkat (Sustained Release). Vitamin C ni vitamin larut air. Kalau kita ambil dalam kuantiti yang banyak sekaligus, tidak semua Vitamin C ni boleh diserap oleh badan dan yang tidak diserap akan dikeluarkan melalui air kencing. Tu sebab kena pilih Vitamin C yang ada Sustained Release ni sebab vitamin c jenis SR ni akan dilepaskan 100mg setiap jam dan badan boleh menyerap dengan lebih optimum.

Sebenarnya inilah Rahsia mengapa Vita-C SR berkesan tau, sebab dah la semulajadi (badan senang serap), Sustained Release pula tu. So tidak perlu telan banyak-banyak sangat sebab insyaAllah akan menyerap dengan baik.

KEBAIKAN SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS.

* Berkesan mencerahkan kulit wajah dan badan secara sekata, licin, gebu, berseri

* Mengekalkan kelembapan kulit, menghilangkan bintik2 hitam, memudarkan jeragat dan lingkaran gelap di bawah mata

* Diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu, fungsi kelenjar adrenal, dan juga mendapatkan gusi yang sihat dan gigi.

* Melindungi sel tubuh daripada kesan-kesan pencemaran

* Melindungi daripada jangkitan dan selesema, serta meningkatkan imuniti.

* Membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol, tekanan darah tinggi, dan mencegah aterosklerosis.

* Melindungi daripada pembekuan darah, lebam, menggalakkan penyembuhan luka, dan pengeluaran hormon antistress.

* Penting untuk penyuburan sel darah putih dan juga bertindak sebagai antihistamin semulajadi yang amat berguna untuk mengurangkan hidung bengkak semasa selesema, dan mengurangkan gejala-gejala lain alergi.

* Memainkan peranan penting dalam pengeluaran kolagen, yang membantu mencegah penuaan pra-matang.

* Membunuh bakteria patogenik, yang bertindak sebagai antibiotik yang tidak berbahaya.

* Melindungi sel-sel otak dan saraf tunjang, yang sering dirosakkan oleh radikal bebas.

* Membantu tubuh menyerap zat besi yang lebih –> berguna dalam rawatan anemia. Ia memainkan peranan penting dalam penghasilan hemoglobin dan sel darah merah.

* Merawat jangkitan saluran kencing.

* Diperlukan untuk metabolisme asid folik dan vitamin lain.

ANDA SANGAT-SANGAT PERLUKAN SR VITA-C PLUS, SEKIRANYA ANDA :

•merokok - asap rokok memusnahkan vitamin C dengan cepat. perlukan vitamin C untuk membersih darah daripada logam berat dan untuk mengelakkan kerosakan buah pinggang

•hidup di kalangan perokok - kajian menunjukkan perokok pasif (seperti kebanyakan kita) memerlukan lebih banyak vitamin C

•pesakit kencing manis - perlukan vitamin C untuk menjaga salur darah agar tidak mudah pecah, mencegah darah daripada menjadi keras bagi mengelakkan strok dan jantung tersumbat

•mengalami allergi atau asthma

•demam atau selsema - sistem imunisasi badan perlukan vitamin C dengan banyak untuk melawan jangkitan kuman/bakteria

•menjalani pembedahan - untuk cepat baik pulih luka dan melawan jangkitan kuman

•mengalami 'stress' fizikal atau mental - vitamin C termusnah akibat 'stress'

•warga tua - terutama jika anda juga amalkan ubat-ubatan lain

•mengandung atau menyusukan anak - vitamin C banyak disalurkan kepada anak

•mengambil pil perancang, antibiotik - ubatan ini boleh memusnahkan vitamin C

•mengambil alkohol - alkohol memusnahkan vitamin C

•Kanak-kanak. Vita C chewable ada dan memang sedap.

•mudah selesema dan demam. Untuk tingkatkan imun badan.

•ingin kulit gebu, anjal dan awet muda.

HARGA SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS

Harga sebotol hanya RM97.50. Mempunyai 180tablet dalam sebotol SR Vita-C Plus. Sebotol SR Vita-C Plus boleh tahan sehingga 6bulan (bergantung kepada pengambilan sehari). Sehari anda hanya memperuntukkan 0.55sen sahaja untuk mendapatkan kesihatan dan kecantikan yang diidamkan. Berbaloi kan?


Dalam dunia ni, kita ada banyak pilihan, kengkadang kita pun keliru mana satu yang terbaik. Tapi, bagi saya, kalau mahu amalkan makanan tambahan (suplemen), pilih la yang semulajadi, lulus KKM dan halal serta mempunyai keistimewaan yang tidak ada pada produk lain.


Di luar sana ada pelbagai jenama kan? saya tak cakap jenama lain tak bagus, tapi kita sebagai pengguna pandai-pandailah pilih.


Jadi untuk memudahkan anda membeli SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS ni, anda boleh terus hubungi saya ditalian 013.398.0632.

No comments:

Post a Comment